MATERIALER: En tavle/flip-over og sedler med geometriske figurer
INSTRUKTION:
1. Eleverne er sammen i grupper á fire-seks og skal på skift tegne en ting, et dyr eller en person, hvor den geometriske figur, som står
på sedlen, træder tydeligt frem. Resten af gruppen skal gætte, hvilken figur der er tale om. Man kan fx tegne en bold eller mand med tyk mave (cirkel) eller et vejskilt eller næbbet på en svane (trekant).
2. Lav dernæst en ’tegneserie i stort format’ på tavlen/A3-ark, hvor tingene med de geometriske figurer indgår.
3. Dramatiser afslutningsvis tegneserien, hvor rekvisitterne repræsenterer forskellige geometriske figurer.
INSTRUKTION:
1. Eleverne er sammen i grupper á fire-seks og skal på skift tegne en ting, et dyr eller en person, hvor den geometriske figur, som står
på sedlen, træder tydeligt frem. Resten af gruppen skal gætte, hvilken figur der er tale om. Man kan fx tegne en bold eller mand med tyk mave (cirkel) eller et vejskilt eller næbbet på en svane (trekant).
2. Lav dernæst en ’tegneserie i stort format’ på tavlen/A3-ark, hvor tingene med de geometriske figurer indgår.
3. Dramatiser afslutningsvis tegneserien, hvor rekvisitterne repræsenterer forskellige geometriske figurer.